2019. december 17. 19:03 - BalBel

Szeged nem enged az einstandnak

Kedden délután tart rendkívüli közgyűlést a szegedi képviselő testület, ahol döntenek az önkormányzat azon ingatlan- és ingóvagyonáról, amelyet a járási hivatalnak adnak át. Botka László polgármester elmondta, elfogadhatatlannak tartja azt, hogy az állam minden ellenérték nélkül akarja rátenni a kezét a város vagyonára.

A törvény szerint az önkormányzatnak és a kormányhivatalnak meg kell állapodnia arról, hogy hány személyt, illetve ingó- és ingatlanvagyont vesz át a kormányhivatal az önkormányzattól. Ha nincs megállapodás, akkor a kormányhivatal rekvirál. Magyarul: elkobozza az önkormányzat vagyonát - mondta Szeged polgármestere. A szegedi járási hivatalhoz a jegyző feladat- és hatásköréből alapvetően két nagy igazgatási terület, az okmányirodai és a gyermekvédelmi, gyámügyi hatósági ügyintézés kerül. Ezt jelenleg 88 köztisztviselő látja el a szegedi polgármesteri hivatalban. A megyei kormányhivatal a fenti feladatok ellátásához az önkormányzat tulajdonában álló Huszár utca 1. szám alatti, több mint 6600 négyzetméteres épület, illetve az ott lévő ingóságok (bútorok, informatikai eszközök, gépjárművek stb.) ingyenes átadását, valamint 138 köztisztviselő biztosítását kérte Szeged városától. A szegedi székhelyű járási hivatal illetékessége Szeged és további 12 település közigazgatási területére terjed ki, melynek létszámát 187 főben határozták meg. Szegeden 88, a községekben pedig 20 köztisztviselő látta el azokat a feladatokat, amelyeket január 1-jétől a járási hivatal 187 alkalmazottal lát el. 

Botka László véleménye szerint a kormányhivatal létszámigénye túlzott mértékű, ebből következően túlzott az is, hogy a teljes Huszár utcai ingatlant akarja, ahol jelenleg három nagy létszámú iroda – okmányiroda, adóiroda és szociális iroda – működik. Szeged város önkormányzata adásvétel útján szerezte meg a Huszár utca 1. szám alatti ingatlant, amit jelentős – több mint 725 millió forintos – ráfordítással alakított ki olyan intézménnyé, ahol hivatalos ügyeket lehet intézni. A Huszár utcai épületből el kell költöztetni a szegedi polgármesteri hivatal adó- és szociális irodáját, ahol 106 köztisztviselő dolgozik. A megyei kormányhivatal felajánlotta az önkormányzatnak ingyen a használatában álló, állami tulajdonú Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság Fő fasor 16-20. szám alatti épületét. 

Botka László kiemelte, hogy az adó- és szociális iroda Fő fasori ingatlanba történő elhelyezése több mint 105 millió forintba, az informatikai rendszer kialakítása pedig mintegy 215 millió forintjába kerülne az önkormányzatnak. Ha a 138 ügyintézőből 26-ot nem vesz át a kormányhivatal, ahogy az a tárgyalásokon kiderült, úgy ezen köztisztviselők végkielégítését is a város viselheti. Ez mintegy 32 millió forint. A polgármester hangsúlyozta, azzal a feltétellel szeretné a város átadni a Huszár utcai ingatlant, ha kifizeti a kormányhivatal az épületre fordított több mint 725 millió forintot, valamint megtéríti a Fő fasori iroda kialakításának és a 26 köztisztviselő végkielégítésének több mint 350 millió forintos költségét.

2012. október 29.
www.szeged.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balrael.blog.hu/api/trackback/id/tr3415356546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása